Fresno - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Myrne - WaarBenJij.nu Fresno - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Myrne - WaarBenJij.nu

Fresno

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Myrne

22 Juli 2014 | Verenigde Staten, Fresno

Voor onze trouwe volgers die al ongerust begonnen te worden -we leven nog :) Gisteren een lange en vermoeiende, maar bovenal indrukwekkende en heel mooie dag gehad. We kwamen pas om 9pm aan in het hotel in Fresno, waar we na een footlong sub van de Subway zijn gaan slapen.

'S ochtends die dag vertrokken we om half tien vanuit het hotel, na toch nog even genoten te hebben van het bubbelbad op de kamer. Na een korte stop bij de kust van Lake Tahoe om het uitzicht nog even te bewonderen, zijn we snel naar de supermarkt geweest voor drinken en vervolgens naar de Starbucks; en toen begon de rit waar we uiteindelijk ruim 10 uur mee bezig waren.

Om een beeld van de route te krijgen zal ik de wegen in het verslag benoemen en ook enkele mooie punten.

Vanaf het hotel zijn we een stukje naar het zuiden gereden over de U.S. 50 van waar we de afslag naar de state highway 89 hebben genomen. Een hele mooie weg door een berggebied - het Toiyabe National forest. Hier hebben we ook lekker een broodje peanut butter gegeten als ontbijt. Aan het eind van de 89 kwamen we op de U.S. 395; een snelweg die ons 80km door uitgestrekte landschappen, door de bergen en langs meren voerde (uitzicht op het Mono Lake was prachtig!). Uiteindelijk kwamen we op de State highway 120, ook wel Tioga Pass, deze "snelweg" loopt dwars door Yosemite Park. Aan het begin van de weg een kaartje gekocht voor toegang tot alle parken en toen gaan rijden. De 70km (!) die we door Yosemite reden hebben we ons geen moment hoeven te vervelen. Het landschap bleef afwisselen; vlak landschap met bomen en mooie bergbeekjes, immense gladde rotshellingen, en uitgestrekte groene vlaktes. Ook de weg zelf was fantastisch; de smalle bergweggetjes die ik uit Zwitserland ken alleen dan in snelwegvorm, een breed wegdek en hellende bochten (binnenbocht lager dan buitenbocht) en een max. Snelheid van ongeveer 90km per uur (uiteraard wel verantwoordelijk gereden met je dochter, Martijn) ((op aandringen van mij ja ;p)) Aan het eind de pass nog naar El Capitan, en de upper/lower falls gereden; helaas was van de watervallen nog maar weinig over.
Het was inmiddels al half 7 en de overige rit was vermoeiend, wel nog mooie open fields gezien.

Nu rustig ontbijten en zo richting bakersfield!
Groetjes,

Verslag uit: Verenigde Staten, Fresno

Myrne

Chris en ik gaan 18 juli t/m 4 augustus een rondreis maken met z'n tweeën in een gehuurde auto door West-Amerika: van San Francisco naar Los Angeles via Las Vegas en vele andere plaatsen/natuur parken. Wij gaan proberen elke dag wat te schrijven over hoe onze dag was en proberen daarbij wat foto's toe te voegen (als dat lukt). Groetjes Chris en Myrne

Actief sinds 14 Juli 2014