Palm Springs & Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Myrne - WaarBenJij.nu Palm Springs & Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Myrne - WaarBenJij.nu

Palm Springs & Los Angeles

Door: Chris en Myrne

Blijf op de hoogte en volg Myrne

02 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

'S ochtends in Scottsdale kwamen we een onaangename verassing tegen; een blikje cola was door de hitte ontploft in de auto - de andere 2 stonden op ontploffen. Gelukkig weinig vies (dachten we). De weg was ditmaal niet heel interessant. 5 uur lang op dezelfde weg gereden richting Palm Springs. Onderweg nog een bezoek gebracht aan Joshua tree national park. Prachtig park, en ook dit park was weer compleet verschillend van de anderen. Het park wordt gekenmerkt door de vreemde bomen (joshua trees - surprise!) en vreemde rotsformaties van bruine ronde rotsen. Op een heel korte wandeling na verder niet veel in het park gedaan, gewoonweg omdat het hier veel te heet voor was, temperatuur tegen de 50 graden aan in volle zon.

Palm springs doet zijn naam eer aan met de vele palmbomen die er te vinden zijn. De stad is verassend groen in tegenstelling tot de woestijnachtige omgeving. Voordat we aankwamen heerlijk genoten van een mocha en caramel frappé van de Mc; die het bij ons gewonnen heeft van de frappucinno van de Starbucks.

In Palm Springs hebben we de 1.5 dag die we er hadden heerlijk doorgebracht aan het zwembad. Ook weer een stukkie bruiner geworden. Dag 2 weer een onaangename verassing in de auto (2 eigenlijk). Het zakje gummywormen was gaan smelten en in een vakje van het dashboard gestroomd - ik kan jullie vertellen dat dat geen pretje is om op te ruimen (alles plakte.. Gelukkig had Myrne vochtige doekjes mee). 2e verassing was dat de ontplofte cola wel degelijk z'n sporen had achtergelaten. De lichte bekleding van het dak van de auto zat VOL spetters.. Dus ook daar hebben we moeten poetsen (grootste deel is weg, hopelijk valt het niet op).

Onderweg van Palm Springs naar LA niks bezocht, want er was niks bijzonders op de weg en we wilden een beetje vroeg in LA zijn zodat we hier 2 hele dagen hadden.
2 uurtjes na vertrek liepen we al op de Hollywood Boulevard en the Walk of Fame! Een aantal keer Chris moeten vragen of hij wat zachter wou lopen; hij was kennelijk wat minder met de namen op de sterren bezig dan ik..
Onderweg om elke paar meter iemand die je een Hollywood tour wilde aansmeren, na eerst een groot stuk van the walk of fame, the famous hand- and footprints en het oscar theater te hebben gezien hebben we een tour 'aangenomen'. Er stond 39 dollar voor adults op de folder, maar wij mochten hem al voor de kids price krijgen van de man wat 29 dollar pp was. Chris zei dat hij het voor 50 zou doen; daar ging de man wel erg snel mee akkoord.. Maar dat heeft de tour niks minder gemaakt.
We zaten in een open jeep (volgepropt) en begonnen bij het Hollywood sign waar je ook prachtig uitzicht op LA had. Vervolgens begon de tour langs verschillende huizen van de sterren. O.a.: Bruno Mars, Michael Jackson, Dr. Phil, Brad Pitt + Angelina Jolie, the Playboy Mansion, Zac Efron etc. Op een gegeven moment reden we door de dure straten van LA (winkels die niet voor ons budget zijn) en kwamen we een andere tour jeep tegen die allemaal door het dolle heen waren want David Beckham zat in de jeep vlak voor ons (!!) en had naar hen gezwaaid. We zagen voor ons meiden de straat op rennen tussen de auto's door om een foto te kunnen nemen van David. Eentje was het er geloof ik gelukt (ze was in ieder geval helemaal aan het gillen en 'oh my godden'). Natuurlijk liet de gids deze kans op een tip niet aan hem voorbij gaan en deed z'n uiterste best zodat wij hem ook konden spotten. Het was hem zelfs gelukt naast zijn auto te komen staan voor de stoplichten die (gelukkig) aardig lang op rood bleven, waardoor David Beckham op een gegeven moment even zijn geblindeerde raam naar beneden deed en zwaaide zodat we hem goed konden zien en een foto konden nemen (helaas niet een hele goede foto; nadeel van achterin zitten).
Dit maakte de tour natuurlijk helemaal compleet, dus de chauffeur kreeg ook van ons een leuke tip.

We waren rond 4 uur weer terug en liepen toen nog wat rond op Hollywood Boulevard. Leuke souvenirswinkeltjes in geweest en of course nog naar Victoria's Secret (wat zijn de werkneemsters hier opdringerig) en Sephora geweest.
Weer terug naar de auto een slice pizza op de hand meegenomen die best tegen viel..

Vanochtend een ontbijtje in het hotel gehad en bekeken wat we vandaag zouden doen. Ik wilde nog graag All Stars kopen, want hiervoor had ik dollars gekregen van mijn vriendinnen. Dus eerst naar de Macy's en nog even rond gekeken bij de apple store.
We hadden het er al over gehad om te gaan jet skiën in LA dus we gingen opweg naar Newport Beach. We kwamen eerst langs een strand waar je echt de zomer sfeer voelde; iedereen in bikini, drukte op de boulevard, een surf wedstrijd die bezig was etc. Bij Newport Beach bijna een uur rond gereden en toen we nog geen plekje gevonden hadden om te parkeren toch maar besloten weer naar LA te gaan om nog meer van de stad te zien en wat te winkelen. Lekker weer een frappé van de Mac gehaald en door de stad gelopen. Rond 6 uur weer richting het hotel om de auto te boenen en op te ruimen + de koffers her inrichten, want morgenochtend om half 9 alweer de lucht in naar Nederland :(..

We had an amazing time and we won't forget these experiences.

See you guys soon!