Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Myrne - WaarBenJij.nu Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Myrne - WaarBenJij.nu

Sedona

Door: Myrne

Blijf op de hoogte en volg Myrne

27 Juli 2014 | Verenigde Staten, Sedona

'S ochtends in Page een lekker ontbijt gehad in het hotel. We zijn vroeg vertrokken, omdat we vandaag langs de Grand Canyon zouden rijden!

Toen we de Grand Canyon in reden meteen bij het eerste view point gestopt om te kijken; ongelofelijk. Het is niet te beschrijven, en vast te leggen op camera, hoe overweldigend groot en mooi de Grand Canyon is. Ik heb meerdere malen gedacht dat het wel nep of een schilderij leek. We reden een stuk langs south Grand Canyon om naar het visiter center te rijden, met onderweg nog veel meer mooie uitzichten.

We wilden graag guad rijden bij de Grand Canyon, maar dat kon hier helaas niet. Wel konden we met een gids paardrijden of een mountainbike huren en zelf een trail kiezen. We hebben uiteindelijk voor de mountainbike gekozen nadat het weer was opgeklaard na een bui. Er werden ons veiligheidsvoorschriften verteld over eekhoorns die bijten (5x op een dag gebeurd dit) en hoe we moeten reageren als een soort hert ons wil aanvallen die een gat in je borst kan achterlaten met zijn hoef..
We fietsten over een pad vlak langs de Canyon waar je met de auto niet bij kon komen; prachtig! We hadden ongeveer een halfuur gefietst toen we bij een mooi uitkijk punt kwamen en de lucht weer aardig donker werd. Niet lang daarna kwamen de eerste druppels al, dus besloten we maar terug te gaan (we hadden de fietsen toch maar voor een uur gehuurd). Eenmaal onderweg kwamen de druppels iets harder en iets groter uit de lucht vallen tot we in een aardige bui terecht waren gekomen. We raceten langs de canyon naar beneden wat nog een stuk leuker was dan verwacht. Hard door de bochten en naar beneden in een flinke bui. We waren binnen een kwartiertje weer terug bij het visiter center (de helft sneller dus).

Weer lekker droog in de auto op naar Sedona. Onderweg bleef de donkere lucht maar komen. Wij reden nog in de zon maar links van ons was het bijna zwart en je kon geen berg meer zien. Om de 30 sec. een flinke flits. Een halfuurtje later zaten we zelf in een flinke regenbui waar je niks meer door kon zien, gelukkig duurde dit niet lang. Met de GoPro van Chris nog wat van de flitsen en regen kunnen filmen.

In Sedona was het droog en zijn we (na een vieze magnetronmaaltijd) gaan slapen.

Liefs

Verslag uit: Verenigde Staten, Sedona

Myrne

Chris en ik gaan 18 juli t/m 4 augustus een rondreis maken met z'n tweeën in een gehuurde auto door West-Amerika: van San Francisco naar Los Angeles via Las Vegas en vele andere plaatsen/natuur parken. Wij gaan proberen elke dag wat te schrijven over hoe onze dag was en proberen daarbij wat foto's toe te voegen (als dat lukt). Groetjes Chris en Myrne

Actief sinds 14 Juli 2014