Bakersfield - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Myrne - WaarBenJij.nu Bakersfield - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Myrne - WaarBenJij.nu

Bakersfield

Door: Myrne

Blijf op de hoogte en volg Myrne

22 Juli 2014 | Verenigde Staten, Bakersfield

Vanmorgen weer op onze vaste tijd 07:30 wakker geworden door de wekker in het hotel (dat helaas wat minder was dan onze luxe kamer hiervoor). We wilden onderweg wat eten en koffie van de Starbucks halen, want we hadden bijna niks meer. Helaas duurde het vinden van die Starbucks (en de supermarkt) uiteindelijk 7 uur.. Maar daardoor extra genoten van de koffie.

We wilden door het Sequoia national park naar Bakersfield rijden. Op een gegeven moment moesten we een afslag nemen waarbij we door een soort wild western reden over smalle weggetjes met veel bochten (alweer). Erg mooie omgeving om door te rijden.
We zagen na een tijd nog geen plaatsen en kwamen ook nauwelijks andere auto's tegen. Na ook nog een keer verkeerd te zijn gereden hadden we toch maar het park op de TomTom ingevoerd. Na een aantal mijl kwamen we weer op de highway terecht waar we voor die ene afslag ook al op reden, dus we hadden waarschijnlijk het hele stuk omgereden maar het was niet zo erg door de mooie omgeving.

Eenmaal bij sequoia aangekomen hebben we het big tree trial gelopen, waar voor (ongeveer) 2 km 1,5 uur voor stond. Dit was nogal overdreven, maar we kunnen misschien ook niet veel verwachten van de snelheid van de Amerikanen.
De enorme bomen waren erg indrukwekkend, evenals het mooie park waar ze in stonden.
Rond 3 uur waren we weer klaar om verder te rijden naar Bakersfield.

Na 1,5 uur rijden kwamen we eindelijk een grote supermarkt tegen waar we wat eten konden halen (na de dag te zijn doorgekomen met een half broodje en een appel) en waar de Starbucks zat.
We hebben flink wat ingeslagen voor nog minder dan 20 dollar; hier kunnen we wel aan wennen.
Een uurtje later kwamen we aan bij het hotel in Bakersfield na onderweg mijlen lang oliepompers te hebben gezien. Rond half 8 wilden we wat gaan eten bij de Domino's pizza. Na ongeveer een halfuur te hebben rond gezocht nog de domino's niet gevonden, dus maar een kleine (hele kleine voor hier) pizza gehaald bij de pizza hut.

Nu liggen we lekker op bed om zo een filmpje te kijken met wat lekkers erbij. Uitkijkend naar morgen voor de reis door de Death Valley naar Las Vegas waar we 2 nachten zullen blijven!

Lieve groetjes

• 25 Juli 2014 - 21:35

Famen:

Zie de gemiddelde Amerikaan voor je en dan begrijp je waarom er anderhalf uur aangegeven staat voor 2 km, haha...

Keep on rolling! X

Verslag uit: Verenigde Staten, Bakersfield

Myrne

Chris en ik gaan 18 juli t/m 4 augustus een rondreis maken met z'n tweeën in een gehuurde auto door West-Amerika: van San Francisco naar Los Angeles via Las Vegas en vele andere plaatsen/natuur parken. Wij gaan proberen elke dag wat te schrijven over hoe onze dag was en proberen daarbij wat foto's toe te voegen (als dat lukt). Groetjes Chris en Myrne

Actief sinds 14 Juli 2014