San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Myrne - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Myrne - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Myrne

Blijf op de hoogte en volg Myrne

19 Juli 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Na een lange reis die goed, maar vermoeiend, verliep zijn we aangekomen in ons hotel in Millbrae. Mooi hotel en een nette kamer. Onze gehuurde Nissan Altima staat voor de kamer. Het was even zoeken, maar Chris kon er na een tijdje redelijk mee weg rijden haha (automaat). We waren al ruim 27 uur op, dus vielen al snel als een blok in slaap.

Vanmorgen zijn we rond half 9 vertrokken vanaf het hotel om te ontbijten en vervolgens naar San Francisco te gaan. We hebben gekozen voor een bagel met beleg en koffie. Ik twijfelde over de bagel, maar hij was erg lekker!
Met de Bart (metro) gingen we naar downtown SF. In SF zijn we eerst naar pier 39 gegaan (na eerst de bus de verkeerde kant op genomen te hebben). Erg toeristisch en ontzettend gezellig met alle drukte en souvenirswinkeltjes! We hebben Alcatraz gezien en natuurlijk ook de zeeleeuwen op pier 39; wat een schattig gezicht.
De mac kan natuurlijk niet missen in dit verhaal, dus daar gingen we na de pier een ijskoffie en mcflurry halen.
Nu wilden we graag naar the Golden Gate Bridge wat ruim 1,5 uur zou duren. We moesten eerst een stuk lopen voor we bij de goede bus aan kwamen. Onderweg nog langs Russian Hill gekomen. Door de buschauffeur werden we er op een gegeven moment uit gezet, want dit was ineens de laatste halte (??) maar zo kwam er nog een bus. 10 minuten later werden we afgewezen en moest iedereen die bus ook uit want dit was ook zijn laatste halte, maar er kwam weer zo een bus aan. Bij de derde bus konden we dan eindelijk instappen en reed hij verder.

Bij de (echte) laatste halte stapten we uit om het laatste stuk te lopen naar the bridge. We kwamen langs het prachtige Palace of fine arts wat een extra verassing was.
Bij het strand aangekomen was het nog zeker drie kwartier lopen langs het strand en omhoog om bij de Golden Gate Bridge te komen. Onderweg telkens prachtig uitzicht op de skyline van SF en the Pacific Ocean.
The bridge hebben we niet helemaal overgelopen, want onze voeten deden al aardig pijn.
Terug met de bus vanaf the bridge die er ook heen reed (waar we dus te laat achter kwamen).
We stapten uit bij het Golden Gate Park, want we wilden graag de Japanse Tea Garden zien. We hebben een aardig stuk gelopen en vonden the garden maar niet, dus op een gegeven moment gevraagd aan een jongen die ons vertelde dat het een long way was. Dus we lieten het erbij zitten want het werd al aardig laat en waren behoorlijk moe geworden. Eenmaal bij de bushalte zagen we op een bord duidelijk Japanse Tea Garden aangegeven (typisch dochter van Wilma) maar konden de moed niet meer opbrengen om weer te gaan lopen.
In de bus kwamen we aan de praat met een (dronken) donkere man en we hadden het over van alles. Chris vertelde dat we morgen naar Lake Tahoe rijden en de man begon toch te lachen. Niet Lake Tahoe maar je spreekt het uit als Taho. Hij vroeg of hij dit verhaal mocht gebruiken om aan zijn vrienden te vertellen, dit vonden we helemaal goed.
Hij vertelde over z'n Braziliaanse drumband en wij moesten beslist komen. Het leek niet bij hem binnen te dringen dat we morgen alweer weg zijn. De man vond het geweldig dat we allebei het onderwijs in gaan en hij had zelf jaren in dienst gezeten en was uitgezonden over de hele wereld.

Tussendoor nog een vieze burrito gehaald en de converse store even in geweest op zoek naar all stars voor mij.
Weer in Millbrae lekker chips gehaald voor vanavond die we nu zo lekker gaan op eten voor de TV met een cafeïne vrije koffie.
Morgen zetten we onze reis voort naar Lake Tahoe (taho).

Welterusten (voor ons nog) en tot snel!

• 20 Juli 2014 - 10:07

Martijn En Wilma:

Lieve allebei,

Wij hebben enorm genoten van jullie eerste reisverslag (heerlijk tijdens onze eerste kop koffie)
    Samen met de foto's die je had gestuurd, hebben wij een goed beeld gekregen, hoe jullie je eerste dag beleefd hebben. (hoezo dochter van Wilma :) )

Zo grappig dat verhaal van die dronken man!

Wij kijken nu al uit naar jullie volgende belevenissen!

Dikke kus

• 21 Juli 2014 - 10:05

Richard Pardijs:

Hallo Myrne en Chris,

Het is leuk om jullie reisverslag te lezen. Ik wens jullie veel plezier en een prettige vakantie toe.

Groeten van Richard Pardijs.

• 25 Juli 2014 - 21:22

Famen:

Hey Allebei,

Inmiddels zijn jullie al bijna een week onderweg. Zojuist pas jullie 1e verhaaltje gelezen en zie alles voor me, iig geval op dag 1 al heel wat belevenissen in de us! Wat een ervaringen. Ga zo door. We wensen jullie heel veel plezier enne... Be carefull

Liefs, W&A